Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

søndag den 23. marts 2014

Tarteletter med høns i asparges


Så fik jeg endelig taget mig sammen til at bruge kyllingen fra den hønsekødssuppe, jeg lavede for nogle måneder siden - og som planlagt skulle den og lidt af suppen bruges på tarteletfyld.
Det er ikke just slanke mad, men ikke desto mindre er tarteletter virkelig godt!
Resten af af den resterende suppe skal bruges til aspargessuppe.

Tarteletter med høns i asparges:
Tarteletter
Hønsekødssuppe fra den kogte kylling
Kogt kyllingekød
2 ds. aspargessniter
Væden fra aspargessnitterne
Margarine
Mel
Salt og peber

Smelt lidt fedtstof i en gryde, tilsæt mel og pisk sammen. Tilsæt lidt væske (suppe og væden fra aspargessnitterne) lidt efter lidt og pisk godt hver gang for at få klumperne pisket ud. Bliv ved med at tilsæt væske indtil den ønskede tykkelse er nået.
Tilsæt kyllingekødet og aspargessnitter og lad det varme godt igennem. Smag til med salt og peber.
Lun tarteletterne og fyld dem med den hjemmelavede høns i asparges.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar