Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

torsdag den 19. december 2013

Hjemmelavet hønsekødssuppe


Skøn suppe til vintermånederne, hvor der er forkølelse og ondt i halsen. Hønsekødssuppe må være kuren mod mange af de mørke vintermåneders sygdomme.
Jeg kogte selv min kylling, men snød med kød og melbollerne samt grøntsagerne, som blev en pose frosne suppe grøntsager fra Rema1000.

Hønsekødssuppe:
1 hel kylling
3 laurbær
3 gulerødder
1 rødløg
1 porre
Salt og peber
Vand

Skræl og skær gulerødderne i større skiver. Snit porren og skær rødløget i både. Kom kyllingen i en gryde og fyld grøntsagerne ned i siderne.
Kom kyllingen i en stor gryde og fyld grøntsager og krydderier i. Tilsæt vand så kyllingen er dækket. Lad den simre i cirka 2 timer.

Jeg brugte halvdelen af suppen til denne suppe med kød og melboller. Den anden halvdel skal bruges til aspargessuppe, og kyllingen skal bruges til tarteletfyld. Men mere om det senere.

2 kommentarer:

  1. Hej.
    Er det muligt at få at vide hvor meget kyllingen vejer?

    SvarSlet

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar