Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

onsdag den 26. marts 2014

Chaikrydrede kødboller


Chaikrydrede kødboller (4 spyd á 3 kødboller):
400 g hakket kylling
2 skiver bacon
1 lille løg, finthakket
1 æg
1 spsk. tørret mynte
1 spsk. tørret ramsløg
1 håndfuld rosiner, hakket
½ dl kokosmel
1 tsk. kanel
½ tsk. stødt ingefær
½ tsk. stødt nelliker
½ tsk. stødt koriander
2 tsk. salt
½ tsk. peber

Rør kyllingekødet med alle ingredienserne og sæt det i køleskabet i 10 minutter.
Form 12 kødboller, og vikl ½ skive bacon om 4 kødboller, eller så mange som du ønsker,
Kom kødbollerne på en bageplade med bagepapir og bag dem ved 200 grader i 20 minutter.
Herefter sættes de på spyd med 3 kødboller på hver.

Server dem sammen med den lækre jordskokkesalat.

Endnu en skøn opskrift der er lavet med inspiration fra Vanløse Blues.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar