Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

tirsdag den 17. januar 2017

Rosenkålssalat med pære og feta





Rosenkålssalat med pære og feta (2-4 pers):
400 g rosenkål
1 stor pære, skåret i tern
100 g bacon i tern
50 g feta
1 spsk. citronsaft
Eventuelt 1 tsk. smør
Salt og peber

Rens rosenkål og fjern i yderste blade. Skær rosenkålen i halve, skær den lille stok af, og løsn bladene fra hianden. Skær eventuelt en del af rosenkålet i strimler, da det tager lang tid.

Rist bacon sprød på en pande og lad den dryppe af på køkkenrulle.

Kom rosenkålen på panden som baconen er stegt på. Kom eventuelt smørret ved, hvis der ikke er nok fedtstof fra bacon.
Steg rosenkålen i 20-30 sekunder (max!). Andret herefter med bacontern, pæretern og smuldret fetaost. Dryp med citronsaft samt salt og peber.

Spis den gerne, mens den stadig er lun.

Opskriften er fra Valdemarsro

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar