Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

fredag den 20. januar 2017

Kyllingesuppe med rodfrugter og kokosmælk


Kyllingesuppe med rodfrugter og kokosmælk (4 pers.)
600 g kyllingefilet
2 løg, hakket
2 fed hvidløg, hakket
1 tsk. rød karrypasta (købt i en thai-butik - hvis den købes i supermarkedet, skal der nok bruges lidt mere)
400 g gulerødder, skåret i tern
400 g blandede persillerødder og pastinakker, skåret i tern
2 dl vand
1 hønsebouillon terning
2 ds kokosmælk 400 ml.
1 tsk. salt
olie
lidt sukker og citronsaft

Skær kyllingefilet i tern.
Svits grøntsagerne i lidt olie. Tilsæt vand og bouillonterning og lad det koge ind.
Tilsæt kylling og kokosmælk og kog indtil kyllingen er gennemkogt, ca. 5 minutter.
Smag til med salt, citronsaft og sukker.

Opskriften er med inspiration herfra

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar