Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

fredag den 26. september 2014

Lun græskarsalat med æble


Lun græskarsalat med æble:
1 lille hokaido græskar eller ½ stort
2 æbler
3 spsk. olivenolie
1 frisk rosmarin
1 bakke blandede salater
1½ spsk. hvid balsamico
Salt og peber

Rengør græskaret godt og fjern kernerne. Man behøver ikke at skrælle et hokaidogræskar. 
Del æblerne og fjern kernehuset. Brug et mandolinjern til at skære meget tynde skiver af både græskar og æble. 

Fordel et på en bageplade med bagepapir og vend det med olivenolie, rosmarin og salt og peber. Kom det i ovnen ved 200 grader i omkring 30 minutter. 

Server ved at toppe med blandede salater, vendt med balsamico og lidt ekstra olivenolie. 



Opskriften er lavet med inspiration fra Miras Madblog

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar