Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

tirsdag den 4. marts 2014

Chili con pollo

Chili con carne er en fantastisk ret, som jeg aldrig kan få nok af. Specielt om vinteren. Denne er en version som erstatter den traditionelle, som er med oksekød. Men denne version er heller ikke værst.



Chili con pollo:
450 g hakket kylling
2 spsk. olie
2 løg, finthakket
5 fed hvidløg, finthakket
1 rød peberfrugt, skåret i mindre tern
3 stængler bladselleri, skåret i skiver
1 tsk. kanel
1 tsk. stødt koriander
1 tsk. spidskommen
1 tsk. paprika
½ tsk. chiliflager
1 ds. flåede tomater
1 ds. chilibønner
1 ds. kidneybønner
1 dl. vand
1 tsk. kalvebouillon
20 g chokolade
Salt og peber

Svits hvidløg og løg i olie til de er gennemsigtige. Tilsæt kylling og brun det. Tilsæt krydderierne og svits det sammen med kødet. Tilsæt peberfrugt og bladselleri og svits dem med cirka 1 minut. Tilsæt bønner, flåede tomater, vand og bouillon og lad retten simre i 30 minutter under låg.
Tag gryden af varmen og rør chokoladen i, og smag til med salt og peber.
Server med drænet yoghurt/creme fraiche/græsk yoghurt samt tortillachips og guacamole.

Opskriften er lavet med inspiration fra Vanløse blues og Valdemarsro

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar