Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

torsdag den 6. februar 2014

Chiliolie - perfekt til falafler


Menuen stod på falafler, og da jeg så opskriften på chiliolie hos Valdemarsro, var jeg nødt til at prøve den, da jeg elsker at få chiliolie i en rullekebab fra Bazar Vest.  

Chiliolie:
4 spsk. chiliflager
½ dl vand
1 lille dåse tomatpuré
1 fed hvidløg
1 knsp. stødt spidskommen
1 knsp. kanel
1 knsp. salt
1 tsk. citronsaft
1 tsk. sukker
1 dl rapsolie

Chiliflager og vand kommes i en gryde og koges op. Kog det godt igennem under omrøring. Vandet må godt fordampe, men pas på ikke at brænde chilierne på. Når vandet er fordampet, tilsættes tomatpuré, hvidløg, spidskommen, kanel, salt, sukker og citronsaft. Kog igen op under omrøring. Tag gryden af varmen, lad det køle en smule af, og rør så halvdelen af olien i. Hæld på glas og hæld resten af olien over. 




2 kommentarer:

  1. Tak for reminderen, det er alt for længe siden jeg har lavet chilipesto - det er så godt! Jeg elsker det i hjemmebagt pita med krydret oksekød og guchamole.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne. Jeg håber du deler opskriften på din chilipesto :-)

      Slet

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar