Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

fredag den 17. januar 2014

Langtidsstegte andelår i Römertopf

Jeg nåede desværre ikke at få taget billederne af maden i Römertopfen før det hele var væk. Det smagte virkelig også lækkert! Og retten passer perfekt til det vintervejr vi har lige nu. 



Langtidsstegte andelår med rosmarin
6 andelår
3 stængler frisk rosmarin
En bakke cherryblomme tomater (250 g)
6  løg
8 fed hvidløg
3 tsk. groft salt 
Friskkværnet peber
3 små glas hvidvin

Start med at lægge din Römertopf i blød, og derefter læg lårene heri. 
Pil løg og hvidløg. Riv rosmarinen i mindre stykker, halver hvidløgsfeddene, skær løgene i både og kom det hele i Römertopfen sammen med halvede tomater. Krydr med salt og peber samt dryp med olivenolie, og hold hvidvinen i bunden af fadet. 
Læg låget på og stil Römertopfen i en kold ovn. Tænd den ved 180 grader varmluft og lad det stege i 3 timer til lårene er blevet møre. 
Flyt lårene over i et andet fad, og si grøntsagerne fra stegeskyen. Kom den siede stegesky i en gryde, og kog det op, og jævn det med maizena. Smag til med salt og peber. 
Server andelårene i Römertopfen med kartoffelmos, saucen og en god rødkålssalat 

2 kommentarer:

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar