Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

onsdag den 8. januar 2014

Kalkun med karry og kokos i Römertopf





Kalkun med karry og kokos:
1 spsk. karry
Cirka 5 dl grøntsagsbouillon
1 kalkunbryst
1 rødløg
4 porrer
1 ds. kokosmælk

Sæt Römertopfen i blød i 30 minutter.
Rengør imens porrerne og skær dem i skiver. Skræl og skær løget i halve skiver. Skær kakunbrystet ud i store mundrette stykker. Vend karry i grøntsagsbouillonen.
Kom grøntsager og kalkun i Römertopfen og vend det let. Hæld bouillon tilsat karry over. Kom Römertopfen i en kold ovn og giv det cirka 2 timer ved 150 grader. Tilsæt kokosmælk og giv det endnu en time i ovnen.

Server med kogte ris og i dette tilfælde en broccolisalat.

Næste gang: jeg vil nok ikke give retten så længe i ovnen. Næste gang vil jeg prøve med to gange tre kvarter, og se om det er nok, da jeg synes kalkunen var blevet en anelse tør.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar