Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

tirsdag den 14. januar 2014

Græskarpandekager




Man kan godt komme til at køre lidt i det samme, når det kommer til hokaidogræskar, så da jeg så opskriften på Græskarpandekager, var jeg nødt til at prøve dem. Og lige så lækre som de så ud, lige så godt smagte de.

Jeg fik 6 pandekager ud af min portion

Græskarpandekager:
½ stort hokaidogræskar eller 1 lille
2 æg
2-3 dl rugmel
salt og peber
smør til stegning

Vask og skrub græskarret og skrab kernerne ud. Husk du behøver ikke at skrælle det.
Skær græskarret i mindre stykker og kog det i en gryde, til de er helt møre.
Hæld vandet fra, og blend græskarret til en puré. Rør æg, mel og salt og peber i, til det bliver en halvtyk pandekagedej. Smelt lidt smør på en pande, og fordel noget af pureen ud på panden til en lille pandekage på cirka 1½-2 cm i højden.
Steg den i et par minutter på hver side.
Vi serverede pandekagerne sammen med hakket kyllingekød vendt med krydderier, salat, revne gulerødder, ristede champignoner samt tomater og fromage frais.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar