Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

søndag den 5. januar 2014

En lørdag aften på Sechzehn i Aarhus

Sechzehn er en 5-stjernet konceptrestaurant.

At være en konceptrestaurant i forbindelse med Sechzehn betyder at man får serveret en surprise-menu som hver dag er forskellig. De benytter sig af de råvarer de har på lageret, og man kan derfor sige, at de benytter konceptet "Stop Madspild".
For vores vedkommende betød det, at man på en anden måde kunne give sig selv lov til at smage sig frem til de forskellige elementer på tallerkenen, man i forvejen havde fået præsenteret, som betød at snakken naturligt faldt på maden og hvad de forskellige elementer indeholdte af smagsnuancer.

Ceviche af laks med gulerødder, radise og soyabønner. Og en creme af purløg

Løgsuppe toppet med en skive lyst brød og en skive rugbrød

Kalvefilet på en bund af jordskokkemos, grønne og gule squash og glaserede rødløg

Chokolade fondant med mælkeis, ganache og pure af passionsfrugt og pynt af ananaskirsebær. 

Dertil kom en stor buffet af brød og dyppelse; denne gang i form af 2 forskellige slags smør og en mayo med røg.
Efter maden blev der serveret kaffe, the, avec og et lille sødt tillæg.



Sechzehn kan bestemt anbefales; maden er fantastisk, servicen er i top og der er virkelig kræset for detaljen. Her får man 4 retter mad inkl. fri vin-bar til 444,-.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar