Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

fredag den 15. november 2013

Spaghetti med kyllingekødboller


En skøn skøn simre ret som smager lækkert, og perfekt til weekenden.
Opskriften er fra den Den Store Pastakogebog.

Spaghetti med kyllingekødboller
500 g hakket kyllingekød
60 g friskrevet parmesan
60 g brødkrummer
2 fed hvidløg, knuste
1 æg
1 spsk. finthakket persille
1 spsk. finthakket salvie
3 spsk. olie
500 g spaghetti
Salt og peber

Tomatsauce:
1 spsk. olivenolie
1 finthakket løg
2 kg hakkede tomater
2 laurbærblade
30 g friske basilikumblade
1 spsk. friskkværnet sort peber

Bland ingredienserne til kødbollerne og stil farsen i køleskabet i 30 minutter til farsen er fast. Form herefter farsen til kødboller.
Varm olien op i en gryde og steg kødbollerne - nogle stykker af gangen - til de er gyldenbrune. Vend dem rundt ved at ryste gryden let. Lad dem trække på køkkenrulle.
Tomatsaucen tilberedes ved at varme olivenolien gryden og steg løget heri i 1-2 minutter til det er blødt. Dernæst tilsættes tomater og laurbær, og et løg lægges over, så det kommer i kog. Der røres af og til. Skru ned på lavt blus og lad saucen koge i 50-60 minutter med låget halvt på.
Tilsæt kødbollerne sammen med basilikumblade og friskkværnet peber og lad det simre uden låg i 10-15 minutter.
Mens saucen simrer, koges spaghettien. Server i en skål med frisk basilikum.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar