Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

søndag den 10. november 2013

Råkost Asian Style


Opskriften er fundet hos Sæson for god smag

Råkost Asian Style:
1 lille spidskål
1 spsk. salt
1 spsk. sukker
2 gulerødder
50 g salte peanuts

Dressing:
Salt af 2 limefrugter
1 spsk. fiskesauce
1 spsk. friskrevet ingefær
2 spsk. olivenolie
Flydende honning

Snit kålen meget fint og kom det i en si. Drys med salt og sukker og vend det godt. Lad kålen stå og trække i cirka 30-45 minutter. Vrid den herefter fri og væske og kom den i en skål.
Riv gulerødderne groft og vend den med kål og peanuts.

Rør ingredienserne sammen til dressingen og smag til med honning. Dressingen skal hverken være for sur eller for sød. Vend den i salaten.

Her er kålen serveret med kartoffelpakken og laksebøffer.

1 kommentar:

  1. Bare lækker salat. Fik den i weekenden på Carlton Guldsmeden i Kbh. med reven pastinak, limeskral og vistnok uden fiskesauce. Super, frisk, og bare et lækkert helt økologisk hotel. - Peter Junker

    SvarSlet

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar