Velkommen til

Jeg håber du kan drage nytte af mine opskrifter og oplevelser med forskellige ting. Send mig en kommentar, hvis du har gode ideer som du gerne vil dele

onsdag den 12. juni 2013

Lasagne med svinekød, spinat og tomatjuice



Da jeg så denne opskrift, posted af Claus Holm på Facebook, vidste jeg at jeg var nødt til at prøve den. Jeg havde en liter tomatjuice stående øverst på køkkenhylden, og da den er anderledes end hvad jeg vant til, når det kommer til lasagne var jeg nødt til at prøve den. Den var virkelig god!

Lasagne med spinat, svinekød og tomatjuice:
1 spsk. olivenolie
2 løg
2 fed hvidløg
500 g hakket svinekød - eller 400 g hakket kyllingekød
600 g frosset spinat
500 g friske tomater
1 liter tomat juice
Fuldkornslasagneplader
150 g reven parmesan

Svits løg og hvidløg i en gryde med olivenolien. Tilsæt hakket svinekød/kyllingekød og lad det svitse med cirka 4-5 minutter. Tilsæt frosset spinat og lad det falde godt sammen. Hak tomaterne og tilsæt dem og lad det snurre i 2-3 minutter. Til sidst tilsættes tomatjuicen og lad det simre i cirka 15-20 minutter. Smag til med salt og peber.
Saml lasagnen; skiftevis lasagneplader og kødsauce. Til slut drysset parmesan henover.
Bages i en forvarmet ovn ved 180 grader i cirka 25 minutter.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Lad mig vide hvad du synes. Jeg sætter altid pris på en kommentar